Till Elly och Ella!

Här kommer receptet :)

1. Riv morötterna på den fina delen av rivgärnet,
finhacka löken. Fräs i en teflonpanna tills löken mjuknat.
Blanda nötfärs och äggvita med defrästa morötterna
och löken. Krydda med torkad eller färsk persilja, salt och peppar.

2. Forma till biffar som du ungsbakar i 225 grader i cirka 10-12 min

3. Riv gurkan på den grova delen av rivgärnet.
Blanda med yoghurt och kesella. Pressa i vitlöken.
Smaka av med örtsalt och peppar.

4. Gör en sallad på blad, paprika, rödlöl
och fefferoni. Häll vinägern på och krydda

Att handla dååråå:
Nötfärs
Morötter
Gul lök
Ägg
Torkad eller färsk persilja
Naturell lättyoghurt
Kesella lätt
Gurka
Vitlöksklyftor
Gröna blad
Paprika
Rödlök
Inlagda feffaroni
Äppelcidervinäger
Örtsalt och peppar

Sen vet jag ej hur mycket av allt. Jag bara gjorde lite ;)

xoxo kökscoachen
2011-03-22 @ 16:04:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mycket F! Nu kommer det bli mycket roligare att lagat mat på torsdag=) pussis

2011-03-22 @ 16:49:04
Postat av: Elly

Men tack gumman! :) tyvärr hann ju mamma göra köttfärsås av nötfärsen idag. Men en dag.. då ska jag göra fantastiska rätt. Låter så underbart gott :)

2011-03-22 @ 19:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback